آمریكا در گفت وگو با طالبان به دنبال كسب آبروست
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا روزنامه شاخص چاپ كابل روز سه شنبه افزود: كمر اقتصاد آمریكا شكسته و دیگر توان تحمل هزینه های میلیاردی جنگ افغانستان را ندارد از این رو واشنگتن تصمیم گرفته است كه هزینه ها نظامی خود را كاهش دهد كه بخش مهمی از آن، با خروج نظامیانش از افغانستان میسر می شود.

شاخص افزود: طالبان در ده سال گذشته به حضور نیروهای خارجی در افغانستان مشروعیت داد و این نقش را با به خاك و خون كشیدن دهها هزار افغان به خوبی ایفا كرد.

این روزنامه نوشت: آمریكا كه به بهانه مبارزه با تروریزم و طالبان به افغانستان لشكر كشید و ده سال حضور نظامی خود را برای افكار عمومی جهان به همین بهانه توجیه كرد، اكنون قصد دارد با وضع موجود كه افغانستان غرق در بحران و ناامنی است، از این كشور خارج شود.

شاخص افزود: آمریكا كه از یكسو ناگزیر به خروج از افغانستان است زیرا دیگر توان تحمل بار سنگین هزینه حضور نظامی در افغانستان را ندارد از سویی باید حضور دراز مدت خود را در افغانستان حفظ كند، از جانب دیگر هم باید پاسخی برای این جنگ دهساله كه میلیاردها دلار از مالیات شهروندان آمریكایی را بر باد داد و هزاران تن را خاك و خون كشید، داشته باشد.

این روزنامه چاپ كابل با تاكید به اینكه آمریكا چاره ای جز اینكه نشان دهد طالبان دیگر تهدیدی نظامی علیه نیروهای خارجی نیست؛ ندارد؛ نوشت: طالبان نیز كه در ده سال گذشته اصلی ترین شعارش خروج نیروهای خارجی از افغانستان بود از این شعار عقب نشینی كرده و مایل است سلاح را زمین بگذارد و برای صلح و مشاركت سیاسی در قدرت، آماده شود.

شاخص افزود: طالبان درست در مسیری گام برداشت كه آمریكا نیازمند آن بود، یعنی شعله ور كردن جنگ در افغانستان و ایجاد آشوب و ناامنی در شهرها و روستاهای كشور تا به تمدید حضور نظامی ناتو و غرب در افغانستان كمك كند.

این روزنامه ابراز اطمینان كرد كه آمریكا پس از خروج به ظاهر پیروزمندانه، به شكل استعمار نوین در افغانستان ظاهر خواهد شد و تا ابد در این كشور خواهد ماند تا از منابع، فضا و زمین افغانستان بهره ببرد.

آساق/1501





:: برچسب‌ها: حزب , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: